Slutet sista husvagnssemestern

På eftermiddagen körde vi iland på fastlandet. Sträckan vi skulle köra var inte särskilt lång och det var skönt för det är lite jobbigt att åka färja med tre hundar. Men denna överresa gick bättre då det inte var lika mycket folk och spring runt hundarna. Vi hade bättre platser så de fick mer lugn och ro. Att vi var utsövda gjorde nog sitt till.

Timmernabbens camping sköts av caravan club, men icke medlemmar är välkomna också. Vi hade varit där en gång tidigare och blivit så väl bemötta att detta var ett bra alternativ efter Gotland. Den ligger väldigt fint nere vid vattnet och det finns många fina vägar att gå med hundarna.

Man kan hyra båtar och det finns mataffär i själva samhället. Vid sidan av campingen ligger en allmän badplats med brygga, så ungdomarna kune bada. Hundarna kan bada vid campingen och det uppsakattade de vill jag lova. Vi stannade där i fyra dagar då vädret var varmt och soligt. En kväll anordnade campingen karokee-kväll och det uppskattade ungdomarna som nog stannade tills de stängde. Det var skönt att slippa alla sand och kunna ligga på gräsmatta i solen.

Om man går mot samhället finns det ett fiskrökeri, där man kan handla nyrökt fisk. Går man längre kommer man till en liten småbåtshamn.

Det är verkligen en liten idyll och vill man ha lugn och ro passar campingen utmärkt. Men är det dåligt väder finns inte så mycket aktiviteter. Visst njöt vi och kopplade av men trots det var vi less. Vi hade det rätt tråkigt och ville uppleva mer på en semester. Det visade sig i att vi satt och bläddrade i husbilsbroschyrer. Hur skulle en sådan semester se ut och skulle det passa oss. Detta var troligtvis sista semestern vår ungdom åkte med oss för han tyckte inte att det var så enormt roligt. Fanns ju inget att göra som han sade.

När det började regna packade vi ihop och åkte hem. Pojken var glad för att träffa sina kompisar och vi tog de sista dagarna till att åka och titta på husbilar. Men det var först när mannen började arbeta igen som han hittade vår pärla. Vi slog till och blev husbilsägare, vilket vi inte ångrat en sekund. Adjö, campingar,förtält och förtältsmattor. Adjö, att sitta och glo in i andras förtält och vara fast på ett och samma ställe i flera dagar.

Året efter började vi våra roadtrippar och semestern gick till Tyskland. Den resan börjar jag berätta om i morgon, så häng med på första husbilssemestern.