Vi har inte haft lika varmt som I Landes där det varit +44 idag utan vi fick nöja oss med +36 och det räckte bra tycker jag. Jag har tagit fram ångborsten och vattenpistolen idag. Den första tycker Lino väldigt mycket om och efter att jag borstat honom var Jack villig att låta sig borstas. Han lade sig till och med på rygg så att jag skulle borsta hans mage. Vattenpistolen är inget Lino tycker om men Jack tyckte att det var jätteroligt att hoppa efter vattenstrålarna som jag sköt upp i luften. Inte så konstigt eftersom han älskar vatten.

Jack älskar att ligga på rygg och titta på världen från det perspektivet. Något annat han alltid gör är att lägga sig ivägen för JR när han sopar gräsmattan ute. Idag var de två iväg och klippte Jacks klor och jag gav Lino en mysig egentid. Han var lite förbryllad först att de åkte men sedan tog han det med ro. Inget ylande eller gråtande och det känns så skönt att han blivit så lugn och stabil.

Vi hade en riktigt fin stund och det kan ju vara skönt att få lite egen tid med mig. Jag hade även en säng att bädda och ett golv att moppa. JR dammsög golven innan han körde till veterinären. De ska förresten flytta till vårat kvarter så vi kommer att få gångavstånd dit. En ny klinik och parkeringsplatser för alla som kommer med bil. De är nog inte i de rätta lokalerna nu och behöver utöka.

Det var skönt med ett dopp i poolen idag och när vi svalkat oss lyssnade vi på dagens sommarpratare. Den stunden har jag längtat efter för då är det verkligen sommar tycker jag.


































