Idag har jag både bytt lakan och lagat underlakan. Igår kväll när vi skulle sova låg Jack och drog sig på sängen. Jag brukar kalla det sängsimning. Då sprallar han med tassarna och benen rätt häftigt. Nu har han fått rätt vassa långa klor och är stark som en björn så han fastnade och ritsch så var det en reva i lakanet. Inte så stor som tur var men jag fick laga det idag. Otur för JR har bokat kloklippning till i morgon åt Jack. Det blir faktiskt första gången vi klipper hans klor.

Det är otroligt så stor vår lille kille blivit. Han är lika hög som Lino nu, men kraftigare och tyngre. Dessutom har han inte vuxit klart ännu utan kommer att bli större. Men i hans hjärna är han fortfarande en liten valp och försöker kravla upp i våra knän. Han får inte plats där längre och dessutom är han väldigt tung. Tur att han är som en stor teddybjörn och älskar att kela.

Lino blänger på mig för att jag berättat att han också ska till veterinären för kloklippning senare. Dessutom har han fått tillbaka värmeksemet och jag hoppas att vi kan få en bra salva att smörja på om han besväras av det. Han hade likadant förra året när värmen slog till och det tog lång tid och jag använde då idomin som varken är giftigt eller farligt. Vi smörjer varje kväll nu också och han verkar acceptera det utan att slicka bort salvan.

Det ska bli temperaturhöjning i morgon och vi får se hur varmt det blir. Vi är beredda och jag har laddat hundarnas ångborste så att jag kan borsta dem så de blir lite svalare. Lino älskar att bli borstad och det återstår att se vad Jack tycker om den. Han älskar ju vatten så det ska nog gå bra.

































