Mannen tog cykeln till affären och trallade glatt: cykelen är nyckelen till friheten.
Jag hoppas han är lika glad när han kommer tillbaka. Backen upp dit är inte att leka med.
Skickade med mobilen för säkerhets skull, då hans lokalsinne är uruselt.
månadsarkiv: oktober 2013
God morgon
God natt
Så skönt med helg
Äggets dag eller flickornas dag
Var det flickornas dag igår kanske och äggets idag? Jag blir förvirrad av alla dessa dagar som ska tillägnas det ena eller den andra. Tror inte att jag är ensam om det. Man tänker att jaha och…. Men vad är meningen att man ska göra på alla dessa dagar? Tycker inte att ägget behöver en egen dag då man har påsk, jul och midsommar som ändå är stora ägghelger.
Flickor däremot är ju inget man äter eller konsumerar om man inte är en sexgalning. De förtjänar att uppmärkammas och kanske är en egen dag det rätta. Men vad ska vi göra då? Skänka pengar eller bara tankar till dem? Jag skulle vilja veta detta.
Varje år sker en kampanj för att samla in pengar till forskning mot bröstcancer. Då kan man skänka pengar och köpa en rosett som också ger pengar till det. Då vet jag vad det hela handlar om.
Hade gärna skickat pengar eller köpt något som gett pengar till flickor som är utsatta i olika länder och situationer. Men otydligheten är stor och jag vet inte vad denna dag ska innebära mer än ett tomt ord.
Ägg äter jag varje morgon så där kan äggproducenterna vara glada.
Happy friday!!!!
Bild
Tillbakablick
Äntligen i hamn
Det har regnat av och till idag, vilket gjort att bilen behöver en dusch.
Här ska det lagas mat och kopplas av. Mer uppdrag har kommit in och hösten/vintern ser bra ut.
Ute på vägarna idag
Varje gång jag kommer till Ystad, slår det mig att det är en vacker stad. Såhär på hösten när träd och buskar sprakar av olika färger, glöder staden.
Så får jag syn på en affisch om julbord och humöret sjunker.
Vi ska ta oss genom vintern också. Hoppas hösten blir lång härnere och vintern mild.
Dags att vara social och trevlig.





