Maj blåste in hos oss

Tror minsann att den första rusade förbi i rekordfart. Så jag får väl ta ett stadigt grepp om resten av månadens dagar så att verkligen hinner fylla den med dittan och dattan. Idag fick jag fylla på jord i två av mina blomkrukor som jag sått popkorn i. Först trodde jag att det var Jack som var där och åt men nu är jag inte så säker på det utan lutar mer åt att det är duvorna. Dom har alltid haft ett gott öga till mina fågelfrön och varit i krukorna tidigare. Hm…

På tal om frön så strödde jag vallmofrön vid den gamla grinden men inte här vid oleandern. Måste ha tappat något frö här och den är ju söt. Hur som haver så hittar jag inga fler vallmon någonstans. Jag verkar inte ha någon speciell tur med frön för blommorna kommer aldrig upp när jag sår dem. Men jag har förhoppning om att ett skott jag tagit från en av växterna på den lilla hyllan ska rota sig. Tittar förhoppningsfullt på glaset varje dag, så kanske blir det något tänker jag.

Vi har fått flytta vår inköpsdag till i morgon eftersom alla affärer varit stängda idag. Nej, vad säger jag vi kunde inte handla igår så det får vi göra idag. Nu blev det rätt. Det blir såhär när man är nattuggla som jag är. Man tappar begreppet att det blivit ny dag helt plötsligt. Om det nu skulle spela någon roll egentligen. Får väl gå och lägga mig nu så jag hamnar rätt då.