Rekord i tempertur hade vi idag +40 i skuggan och ja det var förbaskat varmt, men inte fruktansvärt. Jag har inte badat idag då mitt hår behövde tvättas och det går ju lika bra att duscha som att bada, även om det inte är lika roligt. I morgon ska jag definitivt bada. Just nu har vi inte något vatten som kan kallas kallt i våra kranar utan det är ljummet. Så hundarnas vattenflaska ligger i vinkylen så de får lite kallare vatten. Våra vattenflaskor har vi alltid i kylskåpet för vi bubblar ju vårat vatten.

Två patroner har min vattenpistol och den plockade jag fram idag. Jack tyckte det var roligt att leka med den. Men vattnet tar slut alltför snabbt så jag kanske ska köpa en tyngre kaliber? Vi får se om JR kanske kan hitta en på Super-U. Fast det får bli på fredag då han ändå ska dit och handla.

Vi har ju två soptunnor och den gula rullar vi ut på söndagar och när den är tömd byter vi den på måndag kväll till den gröna som är allmanna sopor. Idag tisdag gick JR bort och skulle hämta hem tunnan, men vår tunna stod inte där. Vi har ju husnummren på tunnorna och det stod en annan grön tunna där med ett annat nummer. Först tänkte JR att då tar jag väl denhär då. Men han ville se att den var tom och till sin förskräckelse var den inte det. Det kryllade av tjocka vita maskar på botten av tunnan. En snabb blick sade att den hörde hemma i ett hus längre upp på gatan. Han gick bort till huset och där längst upp vid garaget stod vår tunna. Efter att ha ropat några gånger , gick han upp för infarten och greppade vår. En kvinna kom utspringande och efter att JR förklarat kunde hon inte neka till att hon hade tagit vår tunna. Undrar om de tagit vår tunna med flit eller fick en chock när de öppnade locket? Lite lurt är det för det har aldrig hänt på sju år att någon tagit vår tunna. Kanske tänkte de att vi skulle ta hem deras och när vi sedan sett maskarna, gjort rent den och vid nästa tömning ta tillbaka sin egen?
Gissa om jag är glad över att JR lyfte på locket innan vi hade masktunnan hemma hos oss. De kanske inte trodde att ”svenskarna” skulle våga komma och byta? Vad gör man av likmaskar, för det var väl det de var? Usch, jag ryser av blotta tanken.

Det var vår rafflande dag och jag hoppas att det räcker för många veckor framåt. Nu vill jag bara ha lugn och ro. JR har tid hos vår läkare i morgon då recepten ska förnyas. Han tar evon dit och det blir hans premiärtur.




