Hur ska jag vara?

Bild

Ett dagsverke klart

Mina ben värker efter att ha traskat runt byn i flera dagar, men nu är allt utdelat. Jag har pratat med x antal människor och delat ut mitt visitkort. Många blivande veteraner och kunder har jag fångat upp och namn på dem har jag. En intervju är bokad med en veteran och jag väntar på fler samtal. Känner att jag gjort ett bra jobb denna vecka.

Nu kan jag snart ta helg med gott samvete och ägna mig åt familjen lite. Det finns en del saker som fått vänta då vi varit på resande fot och jag har prioriterat mitt företag. Nu ska dessa hemsysslor betas av en efter en. Har börjat lite med tvätten och nu återstår strykningen, blä….men nödvändigt. Hundarna har förstås gillat att gå runt i flera timmar varje dag. De sover som slagna varje kväll. Jag ser det som nyttigt för mig att vara utomhus så mycket när solen lyser. Mycket frisk luft gör att man håller sig frisk och det är ju aldrig fel med motion heller.

Jag är glad att de veteraner som varit ute på uppdrag gjort bra ifrån sig. Har bara fått beröm från kunderna och tre stycken har fått löpande uppdrag. Detta gläder både dem och mig. Blir en morot för mig att sträva efter fler uppdrag och veteraner. Det verkar ha lossnat rejält nu och det känns verkligen roligt. Det var ju detta jag såg framför mig när jag hoppade på detta.

Oj, nu ringde det och min trädgårdsveteran får tydligen ett nytt uppdrag. Vilket bra avslut på arbetsveckan.

Dags att stänga kontoret för idag

En lyckad dag och jag känner mig väldigt nöjd med hur den varit. Det är ännu roligare än jag trodde att träffa alla dessa pensionärer och prata med dem. De har ju upplevt så mycket och har så mycket klokskap att förmedla. Men så många som är ensamma och har tråkigt trodde jag inte att det var. Kanske inte så lätt att fylla sina dagar år efter år. Många av mina tankar och åsikter har verkligen förändrats och jag beundrar dessa människor enormt. Vi ska vara glada att de finns bland oss och ta vara på dem.

Att jag sedan fick höra Bodil Jönsson prata i efter tio idag, från bokmässan i Göteborg, har förgyllt min dag. Denna kloka människa som en gång var aktiv fysikprofessor tala är berikande. Ännu en av alla våra äldre medmänniskor som har väldigt mycket klokhet att förmedla. Jag har inet läst någon av hennes böcker, men det ska jag absolut göra nu. Mannen hade henne som lärare på Lunds universitet och har länge lovordat henne som en underbar lärare, vilken han ser upp till.

Sammanfattningsvis har jag haft en fantastisk dag och känner mig så glad att jag startade detta företag.

www.veterankraft.se

Första uppdraget i hamn

Mitt första uppdrag är påskrivet och klart att sätta igång. Den veteran som ska utföra detta har varit här nu på förmiddagen och skrivit på alla papper. Jag har även ringt kunden och pratat så nu kan jag låta det rulla på. Ska även ringa min svärmor och göra upp om ett möte med x antal damer i hennes hus som verkar vilja ha lite städning och ledsagning också. Så denna veteran kanske kan få ett antal uppdrag i veckan som gör att hon kommer upp till en bra inkomst. Hon är i behov av pengarna och är glad för alla uppdrag hon kan få. Detta känns verkligen roligt och som att jag har en början på företaget, äntligen. Det brukar ju vara så att när det börjar lossna så kommer resten också.

Jag är riktigt glad idag och struntar i om det regnar när jag ska gå med hundarna. Fast just nu ser det riktigt bra ut på den fronten också. Nu ska jag beställa lite mer trycksaker som jag behöver till mina veteranmappar.

www.veterankraft.se

Nästan hoppar i stolen

Möjligtvis kan jag vara på väg att få igång ännu en veteran i arbete. Den tilltänkta är mycket intresserad så där är det ok. Nu söker jag kunden för att stämma av och höra lite närmare om det hela. Det skulle vara så roligt om detta blev av för då har jag kanske två stycken i gång på löpande uppdrag. Alltså något som är hela hösten och kanske fortsätter nästa år också. Nu tänker jag inte bara på pengarna utan att jag kommer igång och de som anmält sig ser att detta ger något. De vill ju arbeta och att kunna ge dem något gör mig så förbaskat glad.

Håll alla tummar ni har nu, snälla!!!

www.veterankraft.se

Idag är jag en glad mycketyckare

Fick samtal från skatteverket att allt var ok och att de skickar f-skattsedeln idag. Naturligtvis kastade jag mig på mailen och skickade till af så vi kan ha ett möte i nästa vecka. Så roligt att man nästan skulle fira ju.

Har suttit hela dagen med att botanisera i blankettförrådet och trycka ut eller sparat de blanketter jag behöver. Var konfunderad ett tag för jag fick inte ut all text, men efter att jag bytt skrivarpatroner blev det som det skulle. Jag och skrivare eller kopieringsmaskiner brukar inte fungera så bra. Datan brukar jag kunna fixa och vi har ett nära samarbete. Nu är jag klar för idag och ska börja ordna lite pärmar i morgon. Känner mig redo för att starta upp allt.

Allt är ju så nytt i början innan man kommit in i det och sedan ska det blir roligt att få in lite pengar också. Vi har snålat en hel del för att ha lite buffert som nu, då jag inte fått pengarna ännu från f-kassan. I morgon ska jag betala de få räkningar jag har så de kommer ur vägen. Vid sådana här tillfällen är det enormt skönt att inte ha handlat på avbetalning. Vi sparar alltid och köper kontant. Det tar längre tid, men det är helt ok. Innan vi köper något hinner vi kolla upp ordentligt och jämföra priser mm. Det gör att vi ofta blir väldigt nöjda med det vi köper. Visst låter det präktigt, men har man som vi växt upp med föräldrar som verkligen fått kämpa för att få ihop det, så blir man aktsam om sina pengar. Ekonomiska skulle jag vilja säga.