Uppdatering

Annonser

Tre blodpåsar och ingen mat har mannen fått. Han längtar hem men förstår nog inte hur sjuk han verkligen är. Nu ska han få tre blodpåsar till innan han får lugn och ro. Det gör ont i mig att höra hur bräcklig han låter. Min stålman som skulle kunna ta ned månen för mig och pojken. Känns konstigt att det r jag som måste vara stark nu. Visst vill jag ha hem honom, men inte som en sjukling utan som den man som kan försätta berg och skrämma alla elaka människor .

Såg några barn gå runt i masker när jag kom hem till byn. Men jag hoppas ingen ringt på vår dörr, fast det har de säkert gjort. Ingen har kommit sedan jag kom hem och det känns skönt. Hade inte orkat skoja med någon ikväll.

Ska snart lägga mig i sängen med hundarna som tröst och hoppas att jag kan sova.

September 2014 048

Kom hem snart älskling!! Ledsen att jag lade upp denna bild men jag bara måste.

Handlat på krita

Annonser

Idag fick vi handla bröd och tidning på krita, då kassorna på ica inte fungerade. Ingen uppkoppling mot internet hade de. Då är det verkligen tur att vi bor i en liten by där de flesta känner varandra. Internet går fortfarande väldigt trögt och man blir en aning toss på långsamheten det är på 4g idag. Lite som den gamla goda tiden då man satt med modem. Då skulle modemet ringa upp och sedan fick man en uppkopplingston. Ibland fungerade det och ibland inte. Var det många som var ute på internet, var det nästan hopplöst.

Tur man inte sitter i en affär och är beroende av att kassan ska fungera idag. Men förhoppningsvis skyndar det på de tekniker som har jour. Kan bli skadestånd om någon förlorar intäkter på grund av att det inte fungerar. Nu kommer jag in på internet, men det är lite som ett lotteri, fungerar det eller blir det nitlott? Provade att göra ett inlägg via mobilen och det fungerade inte. Det inlägget kommer senare då allt fungerar som det ska.

Idag tog vi sovmorgon tills Kuma började prata. Han ansåg att vi sovit tillräckligt och borde gå ut en sväng, vilket vi gjorde. En långtur på landet blev det och så skulle vi köpa bröd på vägen hem. Vi fick med oss det men mannen var tvungen att köra upp till ica senare för att betala. Klart att vi kunnat vänta tills i morgon, men det kändes inte rätt. Tur han hade kontanter hemma i plånboken.

Just nu pågår biltvätt och jag ska strax ge hundarna mat. Denna dag har bara flugit iväg och snart är det kväll igen. Vardagen närmar sig med en ny vecka.

Hemma i skåne igen

Annonser

Hamnade i Landskrona efter helgens sejour till Kyrkekvarn. Ännu varmare här nere och strålande sol. Vilken härlig påskhelg detta har varit. Den började lite kymigt med regn och kyla, men har verkligen artat sig bra. Hundarna ville att vi skulle stanna och vi gav efter och åkte hit. Det första stället var väldigt tomt och öde så vi lade in koordinaterna hit. Här står säkert 25 st husbilar på rad. Detta har blivit lite som en hemmahamn för oss.

Nu ska det bli gott med mat och ett glas vin. En fin avslutning på långhelgen. Men jag kommer att sakna alla vargyl som vi hörde på träffen. Blir saknaden alltför stor, har jag spelat in ylet på mobilen. Kuma stämde aldrig in i sången och det kan bero på att han inte saknade sin flock. Både Unkas och Nellie fanns ju hela tiden vid hans sida.

Lite datajobb mellan städningarna

Annonser

Yes, nu har jag lagt in skrivare och min blogg så att jag snabbt kan komma in och skriva när jag vill. Det känns som att jag snart är tillbaka där jag var innan hårddisken kraschade på den gamla datan. Denna är så mycket snabbare och troligtvis lite mer avancerad än den jag hade tidigare. Roligt att surfa runt och upptäcka nya roliga saker. Det börjar gå mot kväll och jag ska bara torka av golven innan det blir en skön stund i bubbelpoolen. Men innan dess ska hundarna få sin mat. De har varit ute med mig i trädgården hela dagen och är jättetrötta.

Så man kan säga att inget ont för något gott med sig. I’m back !!

Nu kom jag på vad det var

Annonser

Tyckte klockan gått så fort idag och det var plötsligt dags att ge hundarna mat. Känner mig trött och kom på att jag gått extra mycket idag på båda vändorna med hundarna. Delat ut flyers i massor av brevlådor och har nog traskat ett par mil. Hundarna verkar också trötta efter maten. Bra de vilar upp sig för i morgon är det dags igen för nästa utdelning.

På första vändan lyckades jag få tre nya veteraner också som ska skriva in sig, så nu har jag fyra stycken som kommer att ansluta sig inom kort. Men jag var in på biblioteket och pratade med biblotekarien om vi kunde ha ett öppet hus där. Hon tyckte det var en bra idè, men måste naturligtvis fråga sin chef först. Så nu väntar jag på att hon ska ringa mig. Vill de inte att jag ska ha det där så får jag höra om det finns en lokal i församlingshemmet. Då får jag försöka få hit folk från Trelleborg också. Men jag väntar på svaret från biblioteket innan jag går vidare. Hade varit bra om det går för då kan jag fortsätta med det konceptet i resten av mitt område.

Ett nytt uppdrag kom också in så nu har jag fyllt på för en veteran, som verkar väldigt glad över det. Han är uppe i tre hela dagar hos ett företag vilket ger klirr i både hans och min kassa. Känner på mig att oktober blir rätt bra månad.

www.veterankraft.se

Väntar på mat nu

Annonser

Det blev inte Vadstena då det ligger för långt bort. Istället valde vi en husvagns/husbilsförsäljare som har en ställplats vid sin affär. Här tog vi sista platsen till vår förvåning. Det är proppfullt med husbilar och husvagnar. Så hundarna fick sin mat och de rastades under vägen hit så nu lagas det fransk laxgryta. Jag har ätit fisk i två dagar nu, men eftersom jag tycker om det så gör det inget. Just nu har jag ett surr i huvudet efter allt prat under två dagar. Ska försöka stänga av surret ikväll och när vi väl fått mat i oss så går det nog bättre. Behöver ladda upp batteriet eftersom jag fått så många nya idèer från konferensen.

Ska försöka få in lite tv-kanaler i kväll så vi kan se en film eller något annat trevligt. I morogn tänker vi ha sovmorgon och ligga länge i sängarna. Tror hundarna kommer att gilla det också. Sen bestämmer vi vart vi ska åka och stå nästa natt. Söndag anländer vi till hemmet och det blir också trevligt.

 

www.veterankraft.se

Pustar ut lite

Annonser

Har prickat av det mesta på min att göra lista idag. Har kvar att utfodra hundarna och vattna blommorna inne och ute. Måste bara sätta mig ned en liten stund för att hämta andan. Jag har känt mig en aning stressad idag och det är inte alls bra. Så ska det inte vara före en lillsemester och då blir man bara irriterad innan man är iväg. Nu har jag även hunnit med ett par ärenden på internet som måste göras före tisdag nästa vecka och lugnet börjar infinna sig.

Nu kan jag koncentrera mig på resan istället och att allt som ska med packas. Vi behöver verkligen detta avbrott och om ett par timmar susar vi över Öresundsbron. Ikväll somnar vi i Tyskland och nästa stopp på resan. Återkommer med en uppdatering då.