Förkyld söndag

Annonser

Man tror inte det är sant, när näsan gör så man vaknar halv åtta en söndag. Halsen är svullen och det känns som jag svalt ett paket svinto.
Rösten känner jag inte igen då det låter som jag kommit i målbrottet. Jag har börjat misströsta och tro att jag aldrig blir av med denna förkylning.

Så denna söndag blir en väldigt lugn dag för min del. Mannen har åkt till pojken för att hjälpa till i nya lägenheten. Jag stannar hemma för att inte sprida mina förkylningsbakterier till honom.
Nu ska jag ta ett ångbastubad. Då kanske snuvan försvinner ett tag i alla fall.

Stora flytthelgen

Annonser

Denna helg byter många bostad och det märks, då det är ovanligt många bilar med släpvagnar ute på vägarna.
Så gör också pojken. Fast han har fått låna en lastbil från sitt jobb.
Vägen till Vollsjö blev både för kostsam och tidskrävande. Det är inte roligt att stiga upp fem varje morgon och köra in till Malmö.

Via kontakter har han fått en lägenhet i Lomma, vilket innebär att han har tjugo minuter till sitt jobb. Vi slipper vara oroliga över att något ska hända på vägen, då körsträckan blir kortare.
Visserligen är denna lägenhet mindre än den han haft. Men den är fräsch och modern. Perfekt för en ung man som tycker om att laga mat.
En liten uteplats att vara på när det blir sommar tillhör lägenheten.
Det ska bli roligt att få komma dit och se hur det blir när alla saker är på plats.

Kall morgon

Annonser

Detta är den kallaste morgonen hittills denna vinter. Men som tur är så blåser det inte och kylan var uthärdlig.
Jag ser fram mot nästa vecka då det verkar som att vi ska få plusgrader.

Jag har dragits med snuva från mitten av december och nu verkar den vara på väg att ge sig. Istället har jag fått fruktansvärt ont i halsen. Denna virus verkar mycket livskraftig. Har värk i lederna och det tar ned humöret en del.

Nog med klagan, för det är fredag och jag ska tänka fina tankar om min faster som begravs idag. Klockan tio ska jag tända ett ljus för henne.